Naïm wint wedstrijd voor jonge ondernemers met kledingmerk 'Lymiez', waarmee hij strijdt tegen de ziekte van Lyme

Naïm wint wedstrijd voor jonge ondernemers met kledingmerk 'Lymiez', waarmee hij strijdt tegen de ziekte van Lyme

PUSH JE PASSI richt zich op ondernemersideeën van jong talent tussen de 13 en 17 jaar. Via Instagram werd iedereen opgeroepen om zijn of haar initiatief te pitchen. De jury, bestaande uit Snelle, Marije Zuurveld, Josylvio, Joost, Jessie Maya en Nesim, selecteerden per provincie een winnaar. Dit was te volgen via een eigen YouTube-serie.

//www.youtube.com/embed/pU7O4VUFPi0

Op het kantoor van Top Notch, waar ook Josylvio kwam optreden, vond de finale plaats. Naïm (14 jaar) werd hier uitgeroepen tot de allereerste winnaar van PUSH. Hij deed mee met zijn eigen kledingmerk Lymiez. Hiermee creëert hij niet alleen bewustwording rondom de ziekte van Lyme, maar wil hij ook een statement maken naar andere jongeren die het moeilijk hebben ("Overcome & Improve"). Hij wint met PUSH een financiële coach en een startkapitaal van 10.000 euro. De wedstrijd PUSH komt voort uit een samenwerking tussen de Rabobank en platenlabel Top Notch. Bekijk het verslag van de finale hier.


"Mijn kledingmerk Lymiez is ontstaan uit (com)passie, positiviteit en power. Mijn slogan is 'Overcome & Improve'. Ik wil hiermee de wereld laten zien dat je door hard vechten je doelen kunt bereiken, hoe zwaar deze strijd ook is. Ik wil anderen inspireren en motiveren hun eigen persoonlijke strijd te overwinnen en hun doelen te bereiken. Mijn strijd gaat 24/7 door, maar ik laat me niet uit het veld slaan."

- Naïm

"Naïm was voor mij de grote winnaar omdat hij de negativiteit van zijn ziekte naar iets heel positiefs heeft omgezet. Hij heeft namelijk een passie ontwikkeld voor zijn bedrijf en denkt daarmee na over een groter doel."

- Marije Zuurveld (jury)